Avundsjuk

Sitter och läser en gammal kompis blogg, Kinas blogg. Hon har gjort precis det jag vill göra, hon och 2 tjejkompisar jobbade hela somamren och sparade pengarna tills nu för en månad sen när dom packade ryggsäckarna och satte sig på ett tåg.

De hade bestämt sig för att se Europa, och det har dom verkligen gjort. Dom såg möjligheterna i våran världsdel. Från sverige till tyskland, prag, england, holland, kroatien, frankrike, ja flera ställen som jag inte minna just nu.

Om man läser om deras resa känner man bara hur man sitter här hemma och ruttnar bort med världens tråkigaste kompisar som inte vill ett skit. (inge illa menat, men ibland känns det som att alla andra gör saker medans vi sitter fast) Jag vill verkligen ut och upptäcka saker, se saker och få uppleva lite annat än vad man är van vid. Jag vill ha ett äventyr, träffa roliga människor, andra levesätt och famför allt lära mig av allt. Jag kan tänka mig att man växer fruktansvärt mycket av en sån resa, att måsta fixa allt själv. Man måste klara sig och man kommer att ha jäkligt roligt under tiden.

Så om nån känner likadant som mig så är jag på. Jag vill göra ngt, jag vill uppleva ngt annat för ovanlighetensskull.

Läs Kinas blogg www.kkina.blogg.se

Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0