Stieg Larsson...

..Helt enkelt ett geni!

I våras läste jag första boken, män som hatar kvinnor, ur Stieg Larssons triologi "Millenium". Jag fastnade på en gång för boken men hade inte tid att fortsätta med dom andra 2. Men i måndags började jag läsa den andra boken, flickan som lekte med elden, i serien.. Och nu är jag inne på den sista, luftslottet som sprängdes. Det är så jäkla spännande och jag kan inte förstå hur fantastisk den här mannen var, tråkigt nog dog han innan han skrivit klart sista boken, så det är någon som skrivit klart sista biten och det ryktas om att det kan bli en fjärde eftersom de hittat skisser på ytterliggare en.

Dom här böckerna är såna som bara man kommit in i inte kan släppa. Dom är helt kanonbra och jag tipsar verkligen om att läsa dom.

Jag är ingen bok-haj i vanliga fall men dom här böckerna gör att jag får lust att börja läsa.

Första boken kommer ut på film nu den 27/2 sen kommer resten ut som tv-serie i höst/vinter för er som inte orkar läsa. Men jag tror ändå att läsa dom ger den rätta känslan.

Over and out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0