Östersund

Jag har tjatat så länge nu om hur mycket jag längtar hem till Östersund osv... NU sitter jag hemma i mitt rum på Fjällripevägen och det har aldrig känts mer rätt att vara hemma än nu.

Men inget gott utan ngt ont.. I torsdagskväll tänkte jag att det var lika bra att byta kolen i generatorn för att vara säker på att det laddade riktigt så att jag tog mig hem, sagt och gjort(av Patrik). Klev upp på Fredagmorgon kl 8, klädde på mig och åt frukost för att sen börja min resa hemmåt. Nör jag kommit till Grillom så började det spraka i högtalarna så jag stängde stereon eftersom jag tyckte att det verkade mystiskt eftersom laddningslampan inte hade lyst, jag tyckte också att bränslemätaren sjönk ovanligt mycket så jag tog upp telefonen stannade bilen och ringde pappa och provade att starta bilen igen....och det gick inte jävlaskit!. Som tur va hade jag stannat i medlut så pappa sa att jag först skulle gå ut(i spöregnet) och kolla så att fläktremmen satt kvar, vilket den gjorde. Då rullstartade jag bilen och stängde av fläktarna osvosv och började köra mot Sollefteå medans pappa ringde en kompis vars son jobbade på en verkstad i Sollefteå. När jag kom in i rondellen i Remsle börjar bilen hacka, andra rondellen hacka den ännu mer så jag ringde upp pappa igen och tredje rondellen jag skulle in i hoppade(ordagrant) bilen fram och den höll på att dö helt och pappa skrek att det bara var att köra och jag skrek tillbaka att det fan inte gick och precis då dog bilen så jag rullade in på statoil parkeringen och satt och svor eftersom det bara var 2-3km kvar till verkstaden.
Pappas ord som jag hatar när jag är arg: "ta det lugnt Gabbis, du sitter inte i sjön", "Det hade vart sämre om du var på sjön", "Sitt där och njut av tillvaron".. Ja behöver jag ens kommentera? vadå njuta?? finns det ngt att njuta av när man sitter i en bil som inte funkar?

Ajja till saken igen. Fick iaf byta kolen eftersom det gått av och sen byta generatorn eftersom det inte gick att göra så mycket åt den andra...

Nu ska jag kila ha det bra..
Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0