Valborg

Nu tänkte jag berätta hur valborg och förberedelserna inför valborg såg ut.

Det började på tisdag efter vi kom hem från Sundsvall, vi åkte upp till stugan med lite madrasser och grejer som vi behövde eftersom vi skulle bli så många som skulle sova över där.. Det blev en stressig tisdag som slutade hemma hos Jonas, vi kikade på film och snackade en massa:) mys.

På onsdag hade vi ett fullpackat schema, vi åkte upp till stugan i Storåkersjön och kastade in allt det sista och bar ut alla utemöbler sen for vi hem och duschade och fixade i ordning oss för att åka ner till Härnta och hämta upp Linda, Åbbe och Conny. Först villade vi bort oss i skogen när vi skulle hämta upp Malin, men efter ett tag bar det väg hemmåt och sen började jag min korstrafik från storåkersjön till ullånger, från ullånger till storåkersjön. Hämtade upp några Ullångersbor och sen hämtade jag resten av Härntaborna vid bussen. Vi vart 20 st där uppe. När jag hade skjutsat upp sista gänget och precis satt mig för att ta min första tugga av maten så tvingas jag lägga ner den och åka ner till byn och köpa cigaretter/snus. Sen hade jag kört min sista vända och fick äntligen äta upp min(iskalla) mat och sprätta den första cidern. Lyckan var total!:P ahhaha

Alla hade hur trevligt som helst sen hände första tragedin... Ullångersborna började slåss, liiiite pinsamt för oss måste jag säga så vi bad dom åka hem eftersom vi inte ville ha ngt sånt på våran fest.

Jag kände mig lite halvsliten vid halv6 tiden så jag slet ut en madrass och la den under köksbordet och somnade till singstar på högsta volym medans jag dödade mygg. kl halv 7 när alla andra skulle sova vaknade dom som hade sovit nån timma innan och vi blev vaken till 8, jag låg och drog vitsar ur filmer och alla knäckte sig av skratt..." sol i sinne, brun inne...din Rudolf! - är mamma ledsen? nej Sune, mamma är rörd"
Carro drog sin fyllevurpa och drog med sig hela sängen jag, Mikka, och Marcus höll på att dö av skratt, jag knäckte sönder mig.

Matte skulle ringa en taxi/ambulans/polis... ja iprincip göra vad som helst för att ta sig in till byn på morgonen han funderade på att gå men jag och carro protesterade och sa att det var på tok för långt så han gav upp.
Jag höll på att skratta ihjäl mig när han ringde, killen med det roligaste tonläget ever kan jag ju säga...

Jag har nog aldrig skrattat så mycker i hela mitt liv som jag gjorde på Valborg 2008.

Men! allting har ju en baksida, när vi vaknade kl 11 såg vi ju tragedi nr2.. dvs Stugan. Jag har aldrig sett något så stökigt i hela mitt liv tror jag.. man klev i snus, tuggummi, öl, vin, sprit, cider, potatissallad ja allt man kan tänka sig.
Carro och jag städade 3 timmar dagen efter för att få hela stugan ren och åkte ner till byn med 2 lass grejer, det var helt sjukt stökigt.

På dom här 3 dagarna har jag räknar ut att jag åkte fram och tillbaka till storåkersjön 24 gånger, jag kan vägen utantill och jag hatar den... Men fan va kul vi hade, det måste göras om!

Efter det här sov vi i typ 14 timmar man jag är fortfarande lika sliten och känner mig inte alls peppe för skola efter den här veckan.

På festen var följande; Jag, Carro, Malin, Mikka, Linda, Åbbe, Marcus, Leona, Jesper, Joseph, Agge, Conny, Matte, Sandra, Erik, Johan, Robin, Löken, Veronica och Hoggan.

Fuckyeah!

Nöjd nu carro:P?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0