Helgen som bortblåst

I Fredags jobbade jag dagskift direkt efter ett kvällskift så jag höll på att självdö när jag skulle upp på Fredagen.. Men det klarade man ju också.
Det ´var ju snorhalt och så började det snöa under dagen.. jag som skulle köra till Ullånger:(.. Ringde pappa i panik när jag var nånstans mellan Hammarstrand och Bispgården. Jag såg inte ett smacka för all jäkla dimma som var som en enda vit vägg,  låg och körde 50.. vägen svängde så det var ju bara att svänga med... Stannade en snabbis i Bispgården och vilade innan jag fortsatte  i dimman till Kramfors. Var dimma största delarna av vägen vilket inte var speciellt kul. Men fram kom jag ju så vi fixade på lite, tog hem Johan från Kramfors på vägen till Ullånger sen blev det tack och godnatt.. Pratade lite med Jim i telefonen också, när Carro utbrister; "Linda, liddelitt, liddelitt"
Jim och jag skrattar och Carro sätter sig upp och tänder lampan och säger; "Alltså, va fan är det här?"
Jag sa åt henne att släcka och lägga sig då hon säger högt och bestämt.."Aaa men det är inte så jävla lätt!" och somnar sen på en gång.. Hon är så roligt.

Dagen efter var det dop, det var jättefint och Julia fick så fina saker och var jätteduktig under hela dopet:)
Efter vi städat och fixat allt åkte jag och Carro hem och packade lite för att bege oss till fredrik där Sofi var, så beställde vi Pizza och jag drack öl... det var efterlängtat och gott:)
Sen gick vi till Niklas och fortsatte där innan vi åkte till Härnösand där det blev krogen:)
Jag hade kulkul:).. Vi kom väl hem runt 3 då jag åt lite nattmat sen smsade jag tills jag somnade mellan varje sms då la jag av ahha, illa..

Carro tänder lampan och trycker på mobilen och halvskriker; "Faaan"
jag; "ja men vad är det nudå?"
carro;"Ja, men klockan är ju efter 12!!!"
jag;" Ja det är den? vad är det med det?"
carro;"Ja, men jag får ju inte somna efter 12!!"
jag;"Varför inte då?"
carro; " Ja, men doktorn har ju sagt det"

Sen somnar hon hahha.. Alltid en upplevelse att sova med henne.

Igår så skulle jag åka hem, men vi gick och köpte mosbricka med räksallad först eftersom jag var så jäkla sugen på det:)
Sen frågade jag ju så snällt om inte Markus hade lust att köra upp mig och min bil till Ösd eftersom det var så mycket snö osv.. och det kunde han:) Det var snällt.

Det har varit en bra helg det här:).


Over and out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0